معجزه لاغری با عصاره لوبیا سفید.jpg


معجزه لاغری با عصاره لوبیا سفید

چاقی یک معضل پیچیده ناشی از علل مختلف همانند ژنتیک، تغذیه، سبک زندگی و عوامل محیطی است و بصورت مزمن باعث افزایش میزان توده چربی می گردد. چاقی عامل تسهیل کننده بسیاری از بیماری های متابولیک همانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی، استئو آرتریت و .... می باشد و همواره کاهش وزن و درمان چاقی یکی از دغدغه های اصلی افراد به شمار می آید.

مطالعات نشان می دهند که رژیم های غذایی محدود از اسید های چرب اشباع لزوما کاهش وزن ایجاد نمی کنند. اخیرا کاهش کربوهیدرات خصوصا کربوهیدرات های تصفیه شده به عنوان رویکرد جدید تغذیه ای به منظور کاهش وزن و کاهش خطر بروز بیماری های مرتبط با چاقی، مطرح شده است. گلیکوپروتئین های استخراج شده از لوبیا سفید (phaseolus vulgaris) حاوی 3 ایزوفرم مهارکننده آلفا آمیلاز (α A1، α A12 و α AIL) می باشد که ایزوفرم αA1 مهار کننده آنزیم آلفا آمیلاز در انسان است. مهارکننده های آلفا آمیلاز با اتصال به سایت فعال آنزیم، آن را مهار کرده و از شکستن نشاسته به الیگوساکاریدها ممانعت می کنند و با استفاده از این مکانیسم میزان جذب کربوهیدرات های پیچیده را کاهش داده و به دنبال آن شاخص گلایسمی وعده کربوهیدراتی مصرفی و میزان ترشح انسولین بعد از غذا را کاهش می دهد.

در کار آزمایی بالینی سال 2007 ، اثر عصاره لوبیا سفید در کاهش وزن مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه 25 فرد مبتلا به اضافه وزن به 2 گروه تقسیم شدند، گروه اول در کنار رژیم غذایی کاهش وزن خود 1000 میلی گرم عصاره لوبیا سفید دو بار در روز قبل از غذا مصرف می کردند و گروه دوم پلاسبو. پس از 4 هفته گروه اول 2 کیلوگرم بیشتر از گروه دوم وزن کم کرده بودند و افرادی که کربوهیدرات دریافتی برنامه غذاییشان بیشتر بود وزن بیشتری از دست داده بوند. از این رو می توان این گونه نتیجه گیری کرد که مصرف عصاره لوبیا سفید به همراه وعده غذایی حاوی کربوهیدرات در کاهش وزن می تواند موثر باشد.

مکمل کربوفایت شرکت داروسازی کارن حاوی عصاره لوبیا سفید و کروم است که به کاهش وزن کمک می نماید

منابع :

Leonardo Celleno, Maria Vittoria Tolaini, et al., A proprietary alpha-amylase inhibitor from white bean (Phaseolus vulgaris): A review of clinical studies on weight loss and glycemic control. International Journal of Medical Sciences, 2007. 4(1): p.45-52.

Marilyn L Barrett, Jay K Udani, et al., A Dietary Supplement Containing Standardized Phaseolus vulgaris Extract Influences Body Composition of Overweight Men and Women. Nutrition Journal, 2011. 10(24)

نویسنده : مریم نوروزی/مشاور تغذیه

 


معامله ای مطمئن با اعضای ویژه و دارای نشان! اطلاعات بیشتر

زمینه فعالیت شرکت پخش مکمل کارن

اطلاعات تماس شرکت پخش مکمل کارن

آدرس : دفتر مرکزی: ایران-تهران-تهران-منطقه 3-جردن - خیابان ناهید غربی - پلاک 3 - طبقه دوم
کارخانه: ایران-یزد-یزد-شهر صنعتی - بلوار اقاقیا - فاز دوم - برج آبی رنگ

تلفن : 021-26204283~7, 035-37272954, 021-22036396

فکس : 021-22036394~5

وب سایت : www.karenpharma.com


جستجو

 

مقالات