برای داشتن پوستی سالم و شاداب تامین مواد مغذی لازم ضروری است. زیبایی پوست ما تحت تاثیر محیط خارج و داخل بدن است. بسیاری از ریز مغذی ها می توانند در سلامت پوست موثر باشند.

مواد غذایی مفید برای سلامت پوست

قطعا رعایت یک رژیم غذایی متعادل و متنوع مهمترین عامل در سلامت پوست به شمارمی رود. به منظورداشتن پوستی سالم تر و شاداب تر باید به آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 توجه بیشتری داشته باشیم. رژیم غذایی ما باید شامل میوه ها و سبزی های غنی از آنتی اکسیدان باشد. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C، E، A و بتاکاروتن می توانند به کاهش آسیب ناشی از رادیکال های آزاد کمک نمایند. این مولکول ها می توانند به پوست شما آسیب برسانند و این همان زمانی است که آثار پیری در پوست ما ظاهر می شود.

بهترین راه برای افزایش دریافت آنتی اکسیدان ها مصرف انواع میوه ها و سبزیجات تازه است. توصیه می شود از همه گروه های غذایی استفاده کنید و تنوع غذایی در هر گروه را رعایت نمایید. میان وعده هایی تشکیل شده از زغال اخته، توت فرنگی، گریپ فروت، کلم پیچ، اسفناج و انواع فلفل غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. همچنین اضافه کردن گوجه فرنگی به سبزیجات در حال تفت دادن به دلیل داشتن لیکوپن می تواند مفید باشد.

اسید های چرب ضروری مانند امگا 3 در لایه خارجی پوست قرار گرفته و پوست را از سموم و آلودگی ها حفظ می نماید به همین دلیل توصیه می شود از غذاهای غنی از امگا 3 مثل ماهی های پرچرب (سالمون، ساردین و ...) نیز در برنامه غذایی هفتگی خانواده گنجانده شود.

کرم های مناسب برای سلامت پوست

از طرف دیگر نباید از محیط خارجی پوست هم غافل شویم. کرم هایی که حاوی رتینوئید ها (نوعی از ویتامین A) هستند، لایه برداری از پوست صورت رو تسریع می نمایند و سبب لطافت و سفتی پوست می شوند و همچنین در از بین بردن چروکیدگی ها و آکنه هم موثر هستند.

توجه داشته باشید که محصولات حاوی رتینوئید ها بدلیل لایه برداری باید شب ها مصرف شوند تا پوست از آسیب ناشی از نور خورشید در طول روز در امان بماند.

مکمل های مناسب برای سلامت پوست

در مورد مصرف مکمل ها باید گفت که اگر شما یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید نیازی به دریافت مکمل ندارید ولی اگر رژیم غذایی متعادل نباشد یا شما مدت زمان زیادی از روز را در فضاهای باز سپری می کنید و یا در محیط های آلوده زندگی می کنید مصرف مکملی که حاوی مولتی ویتامین مینرال باشد مانند ویتامین  A، E، C و املاحی نظیر روی و سلنیوم می تواند به شما کمک نماید . مکمل هیرنوتری کارن با تامین مواد مغذی به ارتقا سلامت و درخشندگی پوست کمک می نماید.

رعایت نکات زیر به سلامت عمومی به ویژه سلامت پوست شما کمک می کند:

  1. عدم مصرف سیگار
  2. خواب کافی
  3. ورزش منظم
  4. مصرف آب زیاد
  5. استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF30 برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید


نویسنده : مریم نوروزی/مشاور تغذیه

معامله ای مطمئن با اعضای ویژه و دارای نشان! اطلاعات بیشتر

زمینه فعالیت شرکت پخش مکمل کارن

اطلاعات تماس شرکت پخش مکمل کارن

آدرس : دفتر مرکزی: ایران-تهران-تهران-منطقه 3-جردن - خیابان ناهید غربی - پلاک 3 - طبقه دوم
کارخانه: ایران-یزد-یزد-شهر صنعتی - بلوار اقاقیا - فاز دوم - برج آبی رنگ

تلفن : 021-26204283~7, 035-37272954, 021-22036396

فکس : 021-22036394~5

وب سایت : www.karenpharma.com


جستجو

 

مقالات